Kennismaking met het land - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu Kennismaking met het land - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu

Kennismaking met het land

Blijf op de hoogte en volg Melissa

04 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, March

Op donderdag 1 september vertrok ik naar Engeland met het vliegtuig. Het was vroeg opstaan(half 5). Om 5 uur 's ochtends stapten we in de auto. Om 8 uur vertrokken we met het vliegtuig, het was de eerste keer dat ik zou vliegen. Dat ging gelukkig allemaal goed en het wees zich vanzelf. Ik hoefde dit gelukkig niet allemaal in mijn eentje te doen omdat ik samen met een meisje ben van school. Toen we aankwamen in Londen Stansted hebben we rustig aan gedaan. Ik ben gaan vragen welke trein we moesten pakken, waar die was en waar we het ticket moesten kopen. Toen begon het allemaal, de Engelse taal. Maar dit ging best goed. Toen we met de trein naar het station van March gingen reden we langs veel platteland. Het was net als thuis. Het weer was ook lekker, het was best warm. Toen we aankwamen op het station in March stond een collega ons al op te wachten. We liepen naar de auto, hebben wat geklets, de spullen ingeladen en ingestapt. Dat laatste was even wennen, het stuur in de auto's zit rechts. En daar had ik nog niet over nagedacht. Het was even wennen om aan de andere kant in te stappen. We reden naar het appartement, daar aangekomen hebben we even rondgekeken en wat uitleg gekregen. Het was allemaal netjes verzorgd, we hadden zelfs al wat spulletjes voor in huis gekregen. We hebben als eerst de kamers bekeken en verdeeld. Toen zijn we gaan rond neuzen wat er allemaal was. We hebben onze spullen ingeruimd, gelukkig genoeg ruimte in de kasten voor al mijn spullen. We zijn erna even March ingegaan om de buurt een beetje te verkennen. We kwamen bij een supermarkt en hebben meteen wat boodschapjes gedaan. We hadden wat drinken in huis en wat eten. We hebben thuis wat gegeten want we hadden niet zo veel honger. Voordat we het wisten was de dag voorbij. We zijn op tijd naar bed gegaan want de dag later werden we om 11 uur weer opgehaald. We hebben alles op ons gemak gedaan. Deze dag hebben we kennis gemaakt met onze collega's en het bedrijf. De collega's waren super aardig. Nog niet iedereen was aanwezig. We hebben heel veel informatie gekregen en ik moet eerlijk zijn, ik heb niet alles opgeslagen. Die avond hebben we lekker makkelijk gedaan met eten, we zijn wat gaan halen maar hadden weer niet echt honger, we hebben wat gekletst en gegeten. We maakten plannen voor de dag er na. Cambridge? Ja dat gaan we doen. Collega's vertelde ons dat het een mooie stad was met mooie gebouwen en goede winkels. We besloten om op tijd de trein te pakken zodat we veel van de dag hadden. Gelukkig had ik deze avond wel contact met thuis want toch was het even lastig! Ik heb lekker geslapen en was redelijk fit. We zijn samen opgestaan, hebben ons aangekleed en hebben de trein gepakt. Eerst even tickets gekocht, dit gaat toch wel wat anders als bij ons. Eenmaal aangekomen moesten we door poortjes, ik verbaasde me erg hoe dit werkte want het kaartje werd als het ware ingeslokt. Vanaf het station was het een mooie wandeling naar het centrum. We kwamen kerken tegen, universiteiten en bussen. Vooral die bussen, gaaf om te zien! Ze zijn zo groot. We wisten niet of we goed liepen maar zijn de mensen als het ware gevolgd. Ook in het centrum was van alles te zien. Je kwam weer universiteiten tegen maar ook daklozen die vroegen om je geld. Ook lag een stel te slapen buiten onder een afdakje. Dit is de andere kant van het land. Er zijn ook mensen die in armoede leven. We zijn ook nog een leuk parkje tegen gekomen, daar was even een tussenstop om leuke foto's te maken. We hebben wat geshopt en gegeten, veel gezien en gewandeld. Op de terug in de trein was het erg druk, we gingen zitten maar de stoelen waren gereserveerd. Dit is zoiets geks voor mij. Verder op de weg naar huis konden we toch zitten. Het was helaas wel slecht weer het regende en waaide. Dit leverde wel veel gelach op onderweg naar huis van het station af. Thuis hebben we ons wat droogs aan getrokken, wat gegeten en een gezellig avondje gemaakt. De zondag, dus vandaag hebben we een lekker luie dag gehad. Laat op gestaan, tv gekeken, een wasje gedraaid in onze ingewikkelde wasmachine, naar de winkel geweest en vooral weer veel gekletst. Morgen wordt het spannend, de eerste dag echt stage. We hebben nog introductie. Maar ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Wat zal er van ons verwacht worden? Hebben we pauze en wanneer? Wat eten zij in de middag? Wat een vragen... Daar zullen we vast achter komen. Tijd genoeg. Ben benieuwd! Dinsdag hebben we weer vrij, dan gaan we March verkennen, kijken bij de bibliotheek, misschien een bezoekje aan de kerk, over het water? Dat zien we dan wel. Voor nu lekker onder de dekens en op naar morgen!

  • 12 September 2016 - 14:01

    Susan Boumans:

    Wat ben je goed bezig, Melissa.
    Leuk om te leze hoe het eerste weekend verlopen is.
    Ik ben benieuwd naar je stage-ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, March

Melissa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 8463

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 02 December 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: