Kennismaking met de cliënten - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu Kennismaking met de cliënten - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu

Kennismaking met de cliënten

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, March

In dit verslag zal ik een stukje schrijven over de kennismaking met de cliënten maar ik zal ook schrijven hoe het me verder is bevallen op de stage plaats, in het appartement en natuurlijk in een ander land.

Kennismaking met de cliënten:
We hebben op stage nog niet met heel veel cliënten kennisgemaakt. Dit natuurlijk omdat we er nog maar een week zijn. We hebben kennis gemaakt met een paar jongeren. We hebben een jongere begeleid. Het is best bijzonder hoe je zo snel een band kunt opbouwen. Op stage lieten ze ons best vrij. We waren de 2e dag meteen de hele dag met haar samen zonder begeleiding, als er wat was dan konden we natuurlijk wel op andere collega's terug vallen maar er was niemand anders specifiek voor haar daar. Met de andere jongeren hebben we nog niet zo veel contact gehad, we weten hoe ze heten maar dat was het dan ook. Verder hebben we nog geen kennis gemaakt met cliënten buiten het onderwijs. Dit zal wel snel komen, collega's zijn al plannen aan het maken om ons mee te nemen. Dit kunnen bijvoorbeeld huisbezoeken zijn of werk met vluchtelingen. We zullen vast nog veel cliënten leren kennen. Gelukkig krijgen we daar wel de kans voor in het stage bedrijf.
Het is me wel goed bevallen op stage, ik had eerst mijn twijfels omdat we zo in het diepen werden gegooid maar het gaf mij toch een stukje vertrouwen. Dit kwam wel pas achteraf, ze lieten ons zo vrij en dat moest met een rede zijn. We hadden maar 1 dag mee gekeken met een andere collega. De dag er na hadden we al weer vrij. Deze dag hebben we weer boodschappen gedaan, en hebben we geprobeerd voor de rest van de week eten in te slaan en toch de kastjes wat meer te vullen. We hebben rustig aan gedaan en al een beetje naar de opdrachten van school gekeken. De dag erna was de dag dat we helemaal alleen waren met 1 jongeren, dit wisten wij niet. 's Ochtends kon niemand ons vertellen wat we gingen doen. Tot we tot de ontdekking kwamen dat er helemaal niemand anders meer kwam om dat meisje te begeleiden. We hebben bij de opstart wat hulp gekregen. Het ging niet allemaal gemakkelijk maar hebben het toch gedaan. Verder die dag hebben we natuurlijk wat gegeten en hebben we nog wat gekletst. De donderdag hadden we even tijd voor ons zelf op kantoor, we hebben gesproken met onze begeleider over onze opdrachten. We hebben ook even mogen werken aan de opdrachten. Gelukkig kon ik al een klein beginnetje maken. We hebben 2 uurtjes dezelfde jongere begeleid en mochten daarna nog wat aan onze opdrachten doen. We zijn wel vrij op tijd naar huis gegaan. We hebben 's avonds gekookt en geskypet met onze mentor. Ik zou de uitleg krijgen van mijn opdrachten. We hebben natuurlijk eerst gepraat over hoe het was hier en over stage. Ik heb de uitleg van men opdrachten gekregen en we hebben afgesloten. We hadden best lang geskypet. Ik heb die avond nog contact gehad met het thuisfront. En ben gaan slapen, maar toen kon ik niet slapen. Ik had erge buikpijn. De dag erna zijn we beiden met erge buikpijn opgestaan en alle dingen die er bij horen. We zijn helaas niet naar stage kunnen gaan. We vragen ons nog steeds af waarom en waarvan dit kan zijn. We hebben vooral rustig aan gedaan die dag en op tijd weer naar bed gegaan. Gelukkig voelde we ons zaterdag wel weer wat beter. We hebben wat boodschappen gedaan en zijn terug naar ons appartementje gegaan. Het regende erg dus we waren niet van plan nog veel te doen. We zijn een paar uurtjes later nog even naar een drogist gegaan om wat spulletjes te kopen die we nog nodig hadden. En we hebben de rest van de dag nog lekker rustig aan gedaan. De zondag: dus vandaag, was ik al weer erg vroeg wakker. Maar dat heeft ook zijn voordelen. Ben al vroeg begonnen aan dit verslag.
Wat ik nog even wilde vertellen is de taal. Ik had verwacht dat ik moeilijkheden ging krijgen met lezen en schrijven, maar dit gaat gelukkig heel goed. Maar het praten, het lukt op zich wel maar minder goed als ik had gehoopt. Soms maak ik een foutje en word ik wat onzeker. Dan blokkeer ik wel maar doe ik mijn uiterste best om weer verder te gaan. Gelukkig zijn ze op stage heel lief en hebben ze veel geduld. In de winkels lukt het wel gelukkig, maar de rest zal ook wel komen! Ik ben er pas en ik kijk uit naar de komende weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, March

Melissa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 8455

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 02 December 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: