Verschillen en overeenkomsten - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu Verschillen en overeenkomsten - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu

Verschillen en overeenkomsten

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

10 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, March

Verschillen en overeenkomsten tussen Nederland en Engeland

Wat zijn de verschillen, ik wist natuurlijk nog niet zo heel veel voor dat ik ging. Ik was nog nooit in Engeland geweest. Wat ik wist was dat ze in Engeland natuurlijk engels praten en dat ze andere eet gewoontes hebben. Ook wist ik dat ze bij veel gelegenheden thee drinken.

Ik ben er nu zo'n 5 weken en ik zal vertellen wat ik heb gezien of gemerkt.
Het grootste verschil is natuurlijk de taal. Hier had ik soms nog wel moeite mee maar dat gaat ook steeds beter. Nog een verschil is de tijd. Dat is soms best vervelend! Ik ben hier altijd een uur vroeger als thuis en daar wen ik maar niet aan. Dan het verkeer, ze rijden hier aan links. Dat was wel erg wennen. Het verkeer is hier ook wat minder goed geregeld, weinig verkeersborden en mensen die zomaar doorrijden. Dan de straatnaambordjes deze zijn ook erg anders. Ze staan een soort van in de grond(als ik er aan denk zal ik een foto maken) en wij hebben ze hoog aan een paal. Het reizen met het openbaar vervoer gaat wel hetzelfde als in Nederland, het is gelukkig best goedkoop. Soms zijn de bussen niet optijd en dit word niet aangegeven. We hebben een keer gehad dat de bus gewoon niet kwam. Hier waren we al voor gewaarschuwd door collega's. Kaartjes kopen voor de trein is wel wat anders. Je koopt natuurlijk net als in Nederland een kaartje, maar op sommige stations moet je het kaartje afgeven in een automaat voor de poortjes open gaan. Soms word het kaartje ingeslikt en soms krijg je hem terug. Dit hadden we ook met de metro, elke keer als we door een poortje moesten, moesten we het kaartje door een apparaat laten gaan. Gelukkig kregen we hem elke keer terug. Dan het eten. Opzich vallen de verschillen wel mee, ze hebben hier dezelfde dingen als in Nederland alleen sommige dingen niet. Wel hebben ze typisch Engels eten zoals fish and chips. Dit hebben we al geprobeerd en het was best lekker! Ze ontbijten hier niet allemaal met een typisch Engels ontbijt, en wij hebben dit nog niet gehad. Verder hebben we hier ook verschillende supermarkten. Wij doen onze boodschappen voornamelijk bij Lidl omdat het daar stukken goedkoper is. We hebben nog Tesco en Sainsburry's, deze zijn vergelijkbaar met een AlbertHeijn of Plus. Wel een verschil bij de supermarkten hier is dat ze ook een afdeling kleding hebben, speelgoed, electische apparaten en spullen voor in huis. Wij zijn gewend dat er vooral etenswaren in supermarkten zijn. Het weer, dit is wel hetzelfde als in Nederland, soms is het zonnig en soms regent het. Het is wel al best koud, maar ik geloof ook dat dit nu in Nederland is. Verder als je rondkijkt zijn de huizen wel hetzelfde, sommige zijn wat ouder en niet onderhouden. Dat zie je niet zo snel in Nederland. Wel hebben ze hier zichtbare kabels die naar huizen lopen vanuit een hoge paal. Ik denk een van de belangrijkste dingen, het betaalmiddel. Ze betalen hier met de Pond. Het geld is verschillend, maar gelukkig niet heel onduidelijk.
Er zullen vast nog dingen zijn die ik ben vergeten! Miscchien horen jullie dit nog van mij.

Dit was mijn verhaaltje over de verschillen en overeenkomsten. Hopelijk tot mijn volgende verslag!

  • 14 Oktober 2016 - 12:43

    Susan:

    Hoi Melissa,

    Fijn dat je zo consequent schrijft. Ik hoop dat het een beetje meevalt met je heimwee.
    Ik hoor van Lesley dat ze heel blij en trots zijn op de groei die je doormaakt.
    Ga daar lekker mee door.
    Dit avontuur neemt niemand je meer af.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, March

Melissa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1270
Totaal aantal bezoekers 8453

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 02 December 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: