De doelgroep - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu De doelgroep - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu

De doelgroep

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

26 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, March

Deze keer vertel ik wat over de doelgroep. Er valt niet heel veel te vertellen maar ik zal mijn best doen.
De doelgroep, we werken met verschillende leeftijdsgroepen en doelgroepen. Zo heb ik in het begin gewerkt met een 15 jarig meisje wat niet op het niveau zat van 15 jaar op taal, emotioneel en sociaal gebied. Leren kon ze ook niet goed dus je kunt wel zeggen dat ze een leer achterstand heeft. We hebben een paar studenten hier oftoewel schoolkinderen de jongste zal 10 zijn en de oudste 15. Ze hebben allemaal een achterstand of probleem op een bepaald gebied. Dit kan alleen op het gebied van leren zijn maar meestal is het ook een sociaal waardoor ze niet meer naar school kunnen. Ik werk ook soms met een jongen van 13. Hij is sociaal wat terug getrokken en had niet de beste resultaten op school. Zoals het er nu uitziet ga ik een meisje van 13 begeleiden met epelepsie. Haar gedrag is niet zoals het hoort en door de epelepsie heeft ze een achterstand opgelopen. Dit meisje gaat onderwijs volgen bij BDP.
Verder werken we hier met ouders, grootouders, en vuchtelingen. Deze doelgroepen kun je ook nog verdelen, zo zijn er verstandelijk beperkte, bekende van de politie en mensen met sociale problemen(er zal vast nog meer zijn). Ik kom bij gezinnen als ik met een collega mee ga, dit was tot nu toe maar 1 keer maar er staan nog een paar bezoeken op de planning.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en of ik nog andere doelgroepen zal tegen komen. Ik kijk er naar uit om het nieuwe meisje te gaan begeleiden. Dit zal wel even moeilijk zijn en ook zeker wennen. Voor haar en voor mij.

Jullie zijn vast gewend om wekelijks een update te krijgen van mij, het zal nu gaan verschillen. Ik heb geen wifi meer in het appartement en moet dus naar de bibliotheek, de plaatselijke pub of een hotel gaan om gebruik te kunnen maken van wifi. Hierdoor weet ik niet wanneer ik tijd heb om mijn verslagen te schrijven en te posten. Ik ben niet meer zo makkelijk bereikbaar en kan jullie dus ook niet meer zo makkelijk bereiken.

Ik heb het nog goed naar mijn zin, soms is het even lastig. Vooral als er tegenslagen zijn. We hebben al veel uitstapjes gemaakt en er zullen er vast nog meer komen. Ik vind het leuk op stage en dat is wel heel belangrijk! Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en ik wilde nog even zeggen: wil je mij iets vragen doe dat dan gerust(antwoord kan later komen).

  • 26 September 2016 - 14:20

    Bianca:

    Wij zijn super trots op jou en we missen je...xxx bianca tycho en djenna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, March

Melissa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8451

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 02 December 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: