Relatie tussen cliënten en begeleiding - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu Relatie tussen cliënten en begeleiding - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu

Relatie tussen cliënten en begeleiding

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

15 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, March

Relatie tussen cliënten en begeleiding

Wat ik ga vertellen vandaag is de relatie tussen mij en cliënten en tussen mij en collega's en cliënten. Ik weet niet heel goed wat ik moet schrijven maar ik zal mijn best doen.

De relatie tussen mij en de cliënten: ik begeleid de meeste cliënten op educatief gebied. Ik doe reken werk met ze en Engels. We werken ook veel aan social skils en life skills. Ik begeleid ze hierin en help ze met dingen die ze misschien nog niet zo goed kunnen.
De relatie tussen mij en collega's. De collega's zijn heel behulpzaam en willen ons alles laten zien in het bedrijf. De ene collega doet dit natuurlijk meer als de andere en het hangt ook af hoeveel tijd de collega heeft. Er zijn ook collega's die al hebben gezegd dat we samen op een zondag voordat we naar huis natuurlijk een geroosterde maaltijd moeten eten. Er zijn collega's die spullen mee nemen voor ons die we mogen lenen. Onze begeleider heeft zelfs aangeboden om in zijn uitgebreide film collectie films te zoeken voor ons. Super lief! Ze vragen altijd hoe het met ons gaat, of we ergens tegen aan lopen of hulp nodig hebben. Ook kunnen we bij de meeste collega's met alles terecht. Ik heb zelf ook wel het gevoel dat dit kan. We krijgen ook vaker complimenten, ik weet niet altijd even goed hoe ik daar mee om moet gaan. Maar ik neem ze aan, net als de feedback die ik krijg maar deze is meestal ook positief.
Dan als laatste de relatie tussen de cliënten en de collega's. Er zijn collega's die hetzelfde doen als wij maar zij doen ook nog vele andere dingen. Ze begeleiden gezinnen, geven advies en werken met vluchtelingen.
Relaties met cliënten moet je natuurlijk wel onderscheiden van privé, soms is dit lastig. Met sommige mensen heb ik wel te doen. Gelukkig kan ik er met collega's altijd over praten. En thuis met mijn mede student Renee.

Ik heb al veel gezien en geleerd. Ik begin langzaam wat meer vertrouwen te krijgen in mijn Engels en in wat ik doe! Het gaat goed met mij en ik heb het naar mijn zin. Al kijk ik er wel na uit om weer na huis te gaan. Maar eerst komen mijn moeder en vriendin nog naar hier en dan nog mijn zus en beste vriendin met haar kindje! Hier kijk ik ook naar uit! Soms is het niet heel makkelijk maar het is het waard!

Groetjes en tot het volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, March

Melissa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8448

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 02 December 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: