Taken als begeleider - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu Taken als begeleider - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu

Taken als begeleider

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

03 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, March

Mijn taken als begeleider. Wat zijn mijn taken?
Mijn taken als begeleider voor de kinderen die hier zijn voor educatie(wat ik het meeste doe) is ze dit aanbieden natuurlijk. We werken aan Engels en rekenen maar ook aan andere dingen zoals: vergroten van zelfvertrouwen, groepsactiviteiten, reflecteren op gedrag, knutselen en wensen en gevoelens bespreken. Mijn taak hierin is om dit aan te bieden naar ieder zijn eigen niveau. Dus opzoek te gaan naar werk en dit kan soms lastig zijn. Soms weet je niet op welk niveau ze werken of wat het niveau is omdat ik dit systeem niet ken. Op dat moment is het mijn taak om dit uit te gaan zoeken. Vanaf dan kun je werkbladen, werkboeken of wat er ook mee te maken heeft zoeken.
Mijn taak is om de clienten te begeleiden bij het werk dat ze maken, maar ook als ze meetings hebben over school of op een school. Het is belangrijk om ze dan bij te staan en te herinneren aan wat we eerder besproken hebben. Het doel is altijd om deze kinderen weer naar school te laten gaan. Zolang ze dit niet kunnen om welke reden dan ook, zijn ze bij ons. Dat is ook waarom we werken aan hun gedrag(als dat nodig is) of wensen en gevoelens. Door dit vaker te bespreken komen de jongeren ook meer te weten over hun zelf en waarom ze dingen doen. Dit is soms lastig, ze willen niet altijd mee werken. Op dat moment is het mijn taak om hun te motiveren er wel aan te werken.
Als het werk te veel of te moeilijk is, moet ik iets anders bedenken. Soms zit de oplossing in nieuw of ander werk maar soms is een beetje hulp of meer uitleg genoeg.
We schrijven na een sessie altijd een notitie, we schrijven daar in wat we hebben gedaan, waar we aan gewerkt hebben, hoe het gedrag was en of er verder nog iets bijzonders is. Als je "keyworker" bent van een client moet je 2 weekelijkse rapporten schrijven. Voorheen was dit wekelijks maar dat is nu veranderd. Ik ben keyworker van 1 client, dit betekend dat ik de rapporten in orde moet houden en het meeste met haar werk.
Soms word ons ook gevraagd om andere dingen te doen op kantoor, dit hoort dan ook bij onze taken. We hebben de educatie ruimte opgepimt en ruimen vaker op.

Dit zijn vooral mijn taken op stage.

Thuis is het gewoon als het dagelijkse leven, het huishouden en zorgen voor mezelf. Dus eten maken, poetsen en alles wat er bij hoort.

Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, March

Melissa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8474

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 02 December 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: