Wat heb ik geleerd van deze stage? - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu Wat heb ik geleerd van deze stage? - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Melissa Magermans - WaarBenJij.nu

Wat heb ik geleerd van deze stage?

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 December 2016 | Nederland, Brunssum

Het heeft wat langer geduurd voordat ik dit verslag ging schrijven. Hier zijn een paar redenen voor. In de tussentijd ben ik ook weer na school geweest en ik heb kennis gemaakt op mijn nieuwe stage.

Vandaag schrijf ik over wat ik heb geleerd van deze stage.

Om te beginnen heb ik heel erg veel geleerd en zal ik vast iets vergeten zijn. Ik heb al met heel mensen gepraat en zij zullen dit misschien ook wel weten.
Op mijn stage plaats werd aan het einde gevraagd wat ik meeste had geleerd. Ik gaf als antwoord over mezelf. Je komt jezelf toch weer tegen, niet alleen omdat je zover weg zit maar ook door de taal, taken op stage, op je zelf wonen en het samenwonen met een bijna vreemde. Ik heb dit goed gedaan, al zeg ik het zelf.
Ik heb ook zeker geleerd de Engelse taal te gebruiken, vooraf dacht ik dat dit wel ging lukken maar het bleek toch moeilijker te zijn. Ik heb geleerd, van mijn fouten maar ook door gewoon te praten en niet te veel na denken. Het communiceren ging aan het einde goed. Iedereen begreep mij en dat vond ik iets heel moois.
Ik heb nog zoveel geleerd, natuurlijk op mijn stage plaats het werken met jongeren. Ze hadden weer een wat andere leeftijd als waar ik voornamelijk mee gewerkt had. Ik heb vertrouwen opgebouwd in het werken met een nieuwe doelgroep. Ik heb geleerd te werken met een gezamenlijke mail, en een open netwerk met bestanden en informatie over cliënten en het bedrijf die niet voor vreemden bestemd zijn. ik heb geleerd met een andere cultuur om te gaan en met collega's om te gaan. Ook heb ik dat in een ander land andere regels, normen en waarden gelden. Zo mocht ik daar een hele hoop meer dan in Nederland. Ik mocht zelf een kind begeleiden en in alle bestanden of mails kijken op stage. Dit is een groot verschil. Ik heb zelfstandig gewerkt daar en daar heb ik veel van geleerd.
En nu, weet ik dat ik niet meer voor zo lang weg zou willen van thuis. Niet omdat ik me daar niet thuis voelde maar om de rest wat er gebeurd thuis en wat je normaal doet(hobby's).

Op naar mijn volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brunssum

Melissa

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1256
Totaal aantal bezoekers 8469

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 02 December 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: